Ordning och reda, globetrotters och personlighetstester

Idag har jag kommit ett stort steg mot mitt färdiga sovrum. Mor min var på besök, bland annat för att hjälpa till att sätta upp två reglar till mina skjutdörrar. Nu är de på plats!
Och så köpte jag en halv skåpbil full med plastbackar(!). Syftet är att ersätta de flyttkartonger jag hittills använt som dels börjar bli slitna, och dels inte är vare sig praktiska eller snygga.
Behöver dock eventuellt fler. Frågan är om man ska ha allt i plastbackar? Kanske vore nåt...
Tänkt vad lätt när man sen ska flytta... :-) Tål att tänkas på, helt klart!

Eftersom jag unnade mig lite vardagslyx igårkväll, efter en lång arbetsdag, sparade jag lite av den råa oxfilén till Max, skuren i några skivor. Något han inte verkade ha något emot!

Jag har nu avslutat dagen med att läsa en blogg som en bekannt skriver. www.bjornstrom.se Det var ett tag sedan jag var inne senast.
Extremt imponerande blogg. Snart två år gammal. Kopiösa mängder reseskildringar. Killen reser en hel del, och har en passion utöver det vanliga för det också. Det är inte utan att man undrar hur man kan ha råd och tid med allt. Vad lever jag själv för tråkigt äventyrslöst liv? Killen har åkt jorden runt ett par gånger på dessa år verkar det som.
Nåja, jag trivs ju trots allt ganska bra med mitt liv. Vem vet, jag kanske blir en globetrotter jag med, när jag hittat det rätta resesällskapet?

I bloggen finns en länk till ett personlighetstest enligt Meyer-Briggs. Frågorna är på svenska, men profilbeskrivningen är på engelska.
Jag gjorde naturligtvis testet, och fick den fina bokstavskombinationen INTP (1312, du förstår när du gjort testet själv)
Beskrivningen hittar du här!.
Tycker nog att den stämmer riktigt bra. Så ni som är nyfikna på vad jag är för en kuf, eller tror er veta, kan ju gå in och se hur väl det stämmer med er uppfattning.

Om du vill göra testet själv kan du göra det här!. Självklart är jag nyfiken på vad de jag känner får för resultat. Så ni som känner er träffade: Skicka era bokstäver, och eventuella kommentarer till hur väl ni tycker det stämmer, till mig. Via kommentarsfunktionen här i bloggen (som används allt för sparsamt i dagsläget) eller via mail.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stämmer ganska så bra tror jag.Själv hade jag ESFP.Kolla så får du se vad du tycker.

2006-05-28 @ 12:18:15
Postat av: Illectric

Ja, ESFP är nog en 90%-ig träff i alla fall. Bitvis skrämmande "på pricken".

2006-05-28 @ 12:30:35
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Illectric

Idag har jag slagit nytt rekord i antal besökare och antal sidvisningar. Vadan detta? Är det månne personlighetstester som lockar? Vi är väl nyfikna på vilka vi är kan jag tro...

2006-05-28 @ 22:05:37
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Cattis

Jag är INFJ och allt stämmer faktiskt till 99%! Läskigt!

Kaffe snart? Eller ännu bättre, öl! :)

2006-05-29 @ 19:24:39
URL: http://cathra.blogg.se
Postat av: Illectric

Cattis: Nu får du det att låta som att bollen är på min planhalva för den där omtalade kaffen. Faktum är att ni lämnat walk-over (eller att ni inte "gått över", hur man nu ser på det) flera gånger nu... Skärpning! :-)

2006-05-29 @ 20:32:52
URL: http://illectric.blogg.se
Postat av: Cattis

Ha! Det har du helt rätt i men jag måste försvara mig lite med att det är Tomas som är seg, inte jag! Jag tänkte planera in det ihelgen men nu ska han på examen och upp till Orsa så kommande helg får jag göra min egen Latte. Den brukar smaka som välling eller något blask man får på McDonalds så jag får öva upp mig :)

2006-05-29 @ 22:18:26
URL: http://cathra.blogg.se
Postat av: J

ESTP, känns inte riktigt som jag men visst finns det likheter.

2006-05-30 @ 07:56:38
Postat av: Kusin vitamin

Ja det stämde väl delvis tycker jag, ENFP är jag. Vissa saker till 100% och det kändes märkligt.../K

2006-06-20 @ 19:49:13
Postat av: Björnström

Nu hittade jag hit också!

Kul att du gillar bloggen - den har blivit mitt andra hem faktiskt. När man hela tiden rör på sig behöver man en fast plats och den är numera elektronisk :)

Ha det bäst

/Martin

2007-04-26 @ 15:36:01
URL: http://www.bjornstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0