Nu är jag trött....

...trött på att vara sjuk!
Har haft någon slags halsåkomma i drygt två veckor nu. Det har blivit väldigt mycket bättre, men igår kändes det som att det var på väg åt fel hål. Idag känns det bättre. Men när ska den vara borta?
Har inte haft tid att gå till läkaren heller. Sånt är meckigt. Man måste beställa tid. Min närmaste vårdcentral har inte drop-in. Osmidigt. Och som jobbet ser ut nu passar det dåligt att stanna hemma för sånt.
Jag vet ju heller inte vad de kan göra. Misstänker att de skriver ut nåt litet piller eller så. Inte mer.
Egentligen är jag av åsikten att kroppen reder ut de flesta vardagskrämpor av sig själv, med rätt mat och framför allt sömn.

Men nu börjar jag bli väldigt löpsugen. Rastlös rentutav. Och lite orolig. Konditionen går som bekannt snabbt ner när man är sjuk, och eftersom det snart bara är två veckor till Broloppet ges det inte många möjligheter att springa mer... Får väl vara glad om jag får en till halvmara under fötterna. Hade tänkt mig 3 till egentligen.

Nu har jag och P. börjat prata om att springa St Eriksloppet också. Det är på min födelsedag. Nånting ska man ju göra den dagen också... Man sitter ju inte och äter tårta från morgon till kväll när man fyller 28 precis... Vi får väl se vad som händer.

Idag uträttade jag lite ärenden på stan för en gångs skull. Var bland annat på centralen för att lösa tillbaka en biljett till Malmö som jag inte behöver. Passade under den eviga väntetiden på att köpa en chili-espresso på Coffeecup. (ja, det är gott!) Fick då syn på något nytt: Baristamjölk! Från Arla! Frågade naturligtvis killen, som berättade att den bara såldes till branschens företag via grossister. Lägre fetthalt och högre proteinhalt, för bättre skum, är tanken. Men enligt killen var det ingen märkbar skilllnad vare sig i smak eller att arbeta med den.
När jag ny gjorde en snabb sökning på Google hittade jag fler bloggar som skriver om den. (Det finns många kaffefetischister som bloggar...)
Tydligen har Arla svarat att den troligen kommer ut i handeln till hösten. Man får väl prova den då.

Nu är jag trött....


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh! barista mjölken är jättebra! helt perfekt kaffe latte/ cappucino skum!

2006-12-11 @ 19:27:46
URL: http://nogg.se/hannahs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0