Upp och ner...

Man kan bli glad av många saker.
Som t.ex. att det är vackert väder och fortfarande ljust när man går till postutlämningen strax före nio på kvällen. Törs jag påpeka att det bara är tre veckor kvar innan det vänder? Det är KATASTROF!
Jag har i alla fall kommit på att man kanske skulle bo i Stavanger. Ni kan ju fundera på varför...

Andra glädjeämnen är när man kommer hem och det dimpt ner en CD full med en massa bra, ny (för mig iaf) musik! En av fördelarna med att prenumerera på DJ Magazine.

På dagens minuskonto står beskedet om att en god vän som jag känner genom min mor ligger på Uppsala Akademiska med havererad lever. I behov av transplantation troligen. Lever är inget man som levande kan donera. Bara som död.
Jag har tänkt tanken förr, men som vanligt inte kommit till skott. Nu gjorde jag det.
Jag anmälde mig till donationsregistret. Det tycker jag du också ska göra, även om du är tveksam.
Det är nämligen gjort på under en minut. Och är du tveksam kan du fortsätta att fundera. Bestämmer du dig senare för att du ångrat dig så är det lika lätt det också. Senast anmälda gäller så att säga.
Och har du inte bestämt dig för att avstå donation den dag du avlider var det väl sak samma, eftersom övertygelsen om att inte donera inte var tillräckligt stark. Eller?
Om du inte anmäler dig däremot, kan dina organ, som kanske är fullt fungerande, aldrig komma någon till nytta. (Inte med dagens lagstiftning i alla fall.)
Har du bestämt dig för att du inte vill donera kan du anmäla det aktivt också. Jag får anta att detta har högre vikt den dag en lagstiftning gör donation till "förval" i motsats till idag.

Ställning tar du här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0