Sorgligt...

Precis som vanligt såhär års blir jag arg och ledsen. Nu går vi mot mörkare tider. Katastrof!!!
Ljuset är ju ändå det i särklass bästa med sommaren. Den svenska.
Bättre än värmen. Bättre än jordgubbar. Bättre än fotobolls-VM.
Och jag har missat det... I stort sett.

Nej, riktigt så illa är det inte förstås. Det kommer att vara ljusa kvällar en till två månader till.

De senaste dagarna har jag funderat på vad det ska bli på midsommar. Det har gått fram och tillbaka. Och när man känner som mest osäkerhet, och någon slags beslutsångest, eller snarare ångest över att det klockrena alternativet inte infunnit sig, känner jag nästan att jag inte orka bry mig, eller bestämma mig. Ta midsommar som den kommer. Kan ju vara skönt det också, eller?

Ska försöka att njuta av sommarljuset så mycket jag kan. Återstår att se var. Och hur.
Blev i skrivande stund sugen på en cigarr. Av en händelse har jag ett kundbesök sen eftermiddag imorgon, inte långt från tobaksbutiken... :-) Måste vara ett år sedan sist jag blossade. Då satt jag på den här bänken. På toppen av Nuvolau.

Sunset



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0