In your face!

Så känns det. Dock kan jag inte rikta det mot någon. Men jag lyckades...
19.55 lyder mitt nya rekord på 5km. Och det inkluderar accerationstiden för bandet, vilket är drygt 30 sekunder. Så jag sprang i 15,1km/h förutom de sista 4 minutrarna då jag sprang på max (för bandet), 16km/h.

Intressant att notera var att mitt Performance Index (en skala som TechnoGym skapat, men inte verkar så villiga att redovisa bakgrunden till) vad det samma, dvs 57, som i måndags då jag sprang under 21 minuter.
Känns ju rimligt eftersom jag inte tränat något sedan dess. I detta fall pressade jag mig lite hårdare. Samt att jag dragit slutsatsen att man inte får nån mer energi av att andas häftigare för att pulsen stiger....

I ärlighetens namn känns det som att man en dag med rätt form skulle kunna pressa sig till 19 minuter...
Nu är bara frågan om jag ska försöka mig på nåt sånt, eller om det är att pressa tider på milen som gäller.
Rimligt känns då 47 (isf nytt rekord) eller 48 minuter. Tilläggas bör att jag bara sprungit milen en gång sedan jag började springa i november....

Hmmm... Beslutsångest!

"Fira" gjorde jag och T. på Texas Smoke House, där jag beställde en 300g New York Cut Striploin Beef. Rare så klart. Mycket gott, även om den var så pass rå i mitten att temperaturen låg under rumstemperatur bitvis... Samuel Adams Boston Lager ackompanjerade.

Kommentarer
Postat av: Max Power

Det utrycket är mäkta underskattat. In Your Face!

2006-01-21 @ 02:47:51
URL: http://maxpower.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0