Hur tänker de?

Ibland undrar man hur folk tänker. Man ser rubriker mer eller mindre dagligen som åtminstone får mig att oroa mig för var världen är på väg att rämna. Kvällstidningslöpsedlarna tar självklart priset. Att folk fortsätter att köpa blaskan istället för att bojkotta IQ-fiskmås-produkter övergår mitt förstånd.

Andra formuleringar är mer skrattretande. Som t.ex. Humanovas slogan "Bli den du är!".
Come again?

Idag, på väg till gymmet, såg jag en annan mindre genomtänkt skylt (eller så var den det, av någon med god humor). Det var i blomsteraffärens fönster i Sundbyberg. Där stod (med reservation för den första delen) "Köp hem lite "kul" växter".
Ja, "kul" var omgett av citationstecken. (Man skulle kunna göra roliga saker med en dold kamera och och mikrofon och gå in och fråga efter haschibaschi eller liknande...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0