Återupplivad känsla

Idag har jag varit ut med favoritvovven och A och åkt skridskor. Typ en mil blev det.
Skridskorna fungerade lika bra som förr. Senast var två år sedan. Skridskorna är minst 9 år gamla och inte omslipade en enda gång... När jag var aktiv skridskoåkare slipade man i stort sett mellan varje lopp.
En sak som inte var bättre idag var i alla fall skridskokonditionen. Man orkade inte trycka på särskilt länge innan benen kändes halvt obrukbara.

Det var i alla fall skönt att komma ut och återuppliva känslan. Underbar avkoppling en vinter helg med väder som tillåter. Än bättre blir det när man har med sig en hund som är utom sig av glödje över att få springa fritt. Även han verkade lite mör mot slutet.

När jag kom hem tog jag tag i mina planer på att börja måla akvarell.

Akvarell?

Eller kanske inte...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0