Teknikens under och Apple i mitt hjärta

Idag blev dagen då jag lyckades få ut lite av mitt nötande vid flightcasen på Internet.

Det skedde med två gratisprogram från Apple, Broadcaster och Darwin Streaming Server. Båda gratis.
Med dessa kunde några tappra själar (med QuickTime Player, också gratis) i min bekantskapskrets lyssna på mina mixar, med några sekunders fördröjning. Med mest fjärran lyssnarna nådde inte ända fram rent tekniskt idag, men det jobbas på det... :-)

Det var ändå en kul känsla att stå där och spela och veta att några (tre som högst) lyssnade.
Samtidigt var det ju skönt att det inte var fler, eftersom mixandet inte alltid gick så bra...

Om du läser detta, och inte var en av de tappra, och ändå är nyfiken, kontakta då mig så ger jag adress och instruktioner. Jag får väl meddela om jag spelar för stunden via MSN eller nåt... :-)

Lite smått otroligt ändå vad man kan åstadkomma...
Nu är det bara att nöta och öva, och hoppas att någon orkar lyssna någon gång... :-)
Möjligheten till feedback via chat är ju också tilltalande.

På nätet:


Flightcase


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0