Jag är en reservdel

Ännu en vecka till ända. Arbetsmässigt i alla fall.
Har hunnit gå igenom en del. Men det bar inte blivit mycket bloggande.

Den började med att jag gick och blev invald i bostadsrättsföreningens styrelse. Suppleant. Man är nåt slags reservdel... Känns som ett lagom steg. Har ingen erfarenhet av sånt.
Men det verkar intressant och givande. Framför allt får man plötsligt betydligt mer kontakt med sina grannar, som man annars har väldigt sparsmakad kontakt med.
Verkar vara trevligt folk att jobba med. Men årsmötet verkade besökas av några gamla surmörtar... Tur att de inte representeras i styrelsen i alla fall.
Vi var 7 kandiderande till tre platser. Men 3 dök inte upp på årsmötet. Inger inget vidare förtroende kanske. De blev utan röst också.

Vi hade första lilla mötet direkt efter stämman. Då passade jag på att göra slag i saken och få nyckel till föreningens bastu. (Varför har jag inte gjort det tidigare? Att kunna basta hemma är väl trevligt?)
Var beredd att lösa i vanlig ordning för 50kr. Men man förses tydligen med någon slags huvudnyckel som bland annat går till bastun.

När jag sedan kom hem sent på kvällen kände jag att halsen började tjockna, och anade oråd.
Mycket riktigt. Jag insjuknade. Blev hemma två dagar med feber, lite lätt halsont, snuva och huvudvärk.
Lustigt det där när man blir lite sjuk, hur värderingarna vrids. Helt plötsligt får det mesta andra väldigt låg prioritet. Man vill bara bli frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0