Ett världsvant intryck

Nu sitter jag på Arlanda, på väg till London och Heathrow.
Jag ska på kurs i Wokingham, som ligger sydväst om Heathrow. 4 dagar. Ska bli kul att få lära sig något nytt. Får se om det blit någon visit till centrala London. Tar trots allt en timme drygt, enkel väg. Jag kanske nöjer mig med puben, the Duke’s Head, där jag ska bo… 
M. och P. verkade lite förvånade över att jag inte hade packat två timmar innan flygbussen gick. Men det går ju trots allt ganska snabbt. Datorn, necessär, lite ombyteskläder, en bok och iPoden. Mer behövs inte.

Och allt detta lyckades jag få ner i min dator väska. Myket skönt. Det innebär att man slipper checka in bagage. Och framför allt slipper man vänta på bagaget vid ankomst. Något som alltid är ett orosmoment och lätt kan dra ut på tiden. Kommer ju att komma hem sent på torsdagskvällen, och då är det bara sova som gäller.

Sen är det alltid en skön känsla att glida omkring med sin enda väska, när andra resenärer konkar på resväskor stora som hus, och med en resstress som syns att den på gått ett tag.

Det är inte utan att man känner sig lite världsvan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0