Mögelobservationer och bobygge

Tänk vad skönt det kan vara att vara ledig och göra ingenting... Eller lite som man känner för snarare.
I nån slags ambition att inte vända helt på dygnet hade jag satt klocka på väckning vid 8 i morse.
Stängde av och somnade om. Vaknade vid 11... Suck. Men å så skönt.

Läste sedan i tidningen att det inte blir ljust i Stockholm förrän strax före nio, så det var väl lika bra...
Skönt att kunna ta det lugnt på morgonen och läsa tidningen, dricka sitt kaffe och strosa omkring i morgonrocken.
Annars har jag varvat jobb vid skrivspelarna med lite allmänt datorpill.
Vet ni förresten hur man vet att man har ledigt? Det är när man måste tömma sumplådan innan det utvecklats mögel. Ett mögel som för övrigt är grönaktigt hemma, men som är rosa i en likadan sumplåda på jobbet.

Igår fick jag ett ryck beträffande träningen också. Det var länge sedan nu, vilket märktes både på pulsen och vågen. Hade gått upp ett kilo(!). Och då brukar jag ändå gå ner i vikt när jag inte tränar. Eller brukar och brukar, jag gjorde iaf det i somras...

Igår fick jag äntligen soffhistorien någorlunda utredd. Vet ju fortfarande inte exakt vad som hänt. I förrgår stod den för utleverans vid fabriken. Men igår kunde man inte hitta den. Bara "puffen" som var beställd.
Hur som helst är jag nu lovad leverans om en vecka exakt. Återstår att se om det blir verkliget. Jag har slutat tro... Dessutom kanske jag inte ens är hemma och kan ta emot...

Passade i alla fall på köpa ett till duntäcke med kudde på rea idag. Så tillsammans med årets julklappar så är det klappat och klart för lite gäster... :-) Ser jag fram emot. Har ju inte kunnat ha det på ganska exakt ett halvår nu. Det var nämligen då den gamla soffan transporterades bort...

Väntar iofs även på att soffbordet ska komma in till butik också. Efter många turer blev det till slut ett sånt här. Det är i härdat ofärgat glas, om det inte framgår av bilden.

Soffbord



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0