Om dagarna vore som denna...

Ibland blir man glad när man reflekterar över sin vardag. Idag har varit en skön dag.
Började med att kunna sova en timme mer än vanligt. Vid 8-tiden begav jag mig iväg på kundbesök. Våren är ju här, och den relativa värmen gör att både mössa, handskar och halsduk är fullständigt uteslutet. Solen sken.
När kundbesöket var färdigt vid 12 begav jag mig hem för att jobba hemifrån resten av dagen, eftersom jag blev tvungen att boka tvättstugan vid 16 för att få lite rent till i påsk. Vet du vad det bästa med att jobba hemifrån är? Kaffet. Oslagbart.
Efter att ha tvättat och hängt tvätten på tork begav jag mig i vårvädret till Sumpan för lite presentshopping till min jubilerande pappa. Vädret var nu så varmt att jag kunde ta på mig vårjackan och de lätta smidiga sommarskorna. Var det nån som sa att det snöade och var vitt i måndags?
Jag kom överens med T. att möta upp för en afterwork-öl på nyöppnade Bishops's Arms. Trevligt ställe, som nästan verkar formgjutet. De har i alla fall färidga "Bishop's-kit". Allt är sig likt. Lite annan layout bara.
Men innan T. hann komma smet jag in på systemet för att inhandla lite påsköl. Förvånandsvärt bra ölsortiment där faktiskt. Sen begav jag mig hem. Tömde tvättstugan på tvätt. Och nu sitter jag här.
Tänk om vardagarna vore som denna? (sånär som på tvätten som kanske kunde bytas ut mot nåt annat ibland ... :)

Man ska inte klaga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0