Porrsurf och våta drömmar en lördagförmiddag

Första riktiga hemma-och-slappa-dagen på länge.
Har ägnat någon timme åt porrsurf på italienska sajter saxat med svenska, i jakten på den perfekta.
De bästa sajterna har möjlighet till högupplösta bilder så att man ser detaljerna bra. Så att man kommer så nära verkligheten som möjligt. De riktiga skönheterna får man ju sällan, om någonsin, se i verkligheten.

Trots att jag vet att den jag har är nära nog så bra som de blir kan jag inte låta bli att drömma om de riktigt sexiga pjäserna. När man kommer över prislappar på en 4-5000kr är det oftast mest designen man betalar för. Men det finns detaljer som skiljer, och detaljerna gör helheten.

Krom och glans går alltid hem. Känslan av lite retro är också väldigt tilltalande.
Alla typer av elektroniska knappar går fetbort. Och inbyggd kvarn vill jag inte ha heller. Det är som att köpa att köpa en kompaktstereo till en HiFi-bög.

Det jag just nu känner att jag skulle vilja ha är en maskin med separata värmeelement för kaffe och ångmunstycke. Så att man kan köra båda samtidigt. Espressokaffe som kallnar blir nämligen lite stelt på ytan i creman, och då blir det svårare att lyckas med presentationen.
Sedan tror jag att det är smidigt med ett långt och krokigt ångrör. Många maskiner har på tok för korta.
Här har vi ett exempel på en "fulsnygg" maskin från Gaggia. Vacker på sitt sätt liksom.

Maskinen som känns bäst av de jag hittat i Sverige är den nedan, "Rituale" från Isomac.
Namnet är ju passande också för er kaffebög som jag.
Samma företag har (troligen på någon firmafest där ingen var körduglig) döpt en mycket lik maskin till "Tea" (!!!!???)

För lite mer kaffeporr kan jag rekommendera en titt in i Gaggias Museum på webben.
Där kan man se bilder från 50-talet på vad som närmast liknar ett Italienskt svar på amerikanska McDonald's-resturanger från samma tidsepok. (McD kom inte igång förrän -54 tydligen. Men ni förstår nog vad jag menar. Vi pratar neon.)
De visar även barmaskiner med fyra "grupper", handdragna så klart, breda som amerikanare (bilar) från samma tidsepok.

Sexigt värre!

Isomac Rituale




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0